Praktisk marknadsrätt (inbunden)

Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: ·Svensk och europeisk marknadsföringsrätt·Yttrandefrihet och reklam ·Internet som medium ·Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner ·Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens ·Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning ·Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder ·Namn och bild i reklam·Stötande och diskriminerande reklam·Specialregler för vissa varor och tjänster·Direktmarknadsföring·Särskilda former och metoder för försäljning·och reklam·Ansvaret för varan·Immaterialrättslig lagstiftning·Konkurrenslagstiftningen·Företagsspioneri lagen om företagshemligheter    Format Inbunden   Omfång 960 sidor   Språk Svenska   Förlag Norstedts Juridik   Utgivningsdatum 2010-07-01   Medverkande Anders Stenlund   Medverkande Torsten Brink   Medverkande Lars-Erik Ström   Medverkande Thomas Carlén-Wendels   ISBN 9789139108726  . Böcker.
Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: ·Svensk och europeisk marknadsföringsrätt·Yttrandefrihet och reklam ·Internet som medium ·Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner ·Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens ·Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning ·Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder ·Namn och bild i reklam·Stötande och diskriminerande reklam·Specialregler för vissa varor och tjänster·Direktmarknadsföring·Särskilda former och metoder för försäljning·och reklam·Ansvaret för varan·Immaterialrättslig lagstiftning·Konkurrenslagstiftningen·Företagsspioneri lagen om företagshemligheter    Format Inbunden   Omfång 960 sidor   Språk Svenska   Förlag Norstedts Juridik   Utgivningsdatum 2010-07-01   Medverkande Anders Stenlund   Medverkande Torsten Brink   Medverkande Lars-Erik Ström   Medverkande Thomas Carlén-Wendels   ISBN 9789139108726  . Böcker.

Praktisk marknadsrätt (inbunden)

Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: ·Svensk och europeisk marknadsföringsrätt·Yttrandefrihet och reklam ·Internet som medium ·Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner ·Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens ·Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning ·Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder ·Namn och bild i reklam·Stötande och diskriminerande reklam·Specialregler för vissa varor och tjänster·Direktmarknadsföring·Särskilda former och metoder för försäljning·och reklam·Ansvaret för varan·Immaterialrättslig lagstiftning·Konkurrenslagstiftningen·Företagsspioneri lagen om företagshemligheter Format Inbunden Omfång 960 sidor Språk Svenska Förlag Norstedts Juridik Utgivningsdatum 2010-07-01 Medverkande Anders Stenlund Medverkande Torsten Brink Medverkande Lars-Erik Ström Medverkande Thomas Carlén-Wendels ISBN 9789139108726

Details

Price 1595 SEK
Size -
Category kirjat

undefined